6525
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-6525,stockholm-core-2.3,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.5.4,menu-animation-underline,fs-menu-animation-underline,,qode_grid_1300,qode_footer_adv_responsiveness,qode_footer_adv_responsiveness_1024,qode_footer_adv_responsiveness_one_column,qode_menu_,qode-mobile-logo-set,elementor-default,elementor-kit-5482,elementor-page elementor-page-6525

Cens dels locals comercials en Planta Baixa d’Hostalric

Hostalric (Girona), 2019

Projecte desenvolupat en el marc del grup de recerca Arquitectura i Territori de la Universitat de Girona.

Autores:
Nadia Fava, doctora arquitecta
Marta Carrasco Bonet, arquitecta i urbanista

Hostalric és un municipi de la conca del riu Tordera que està polaritzat en dues zones, a l’est amb el casc antic que connecta amb la muralla del Castell, i a l’oest amb la de més recent construcció. Des de la perspectiva de l’activitat comercial, es denota un increment de la pèrdua d’activitat als locals en planta baixa, especialment en la zona del casc antic. Així, l’objectiu principal del cens és engegar un procés per sensibilitzar tot els sectors de l’administració publica, els sectors de comerciants i la ciutadania sobre la tendència actual de pèrdua d’activitat en planta baixa com un tema relacionat al model de ciutat.

La metodologia desenvolupada mitjançant treball de camp i anàlisi de dades amb SIG té com a finalitat entendre les dinàmiques de les activitats dels locals en planta baixa i relacionar-les amb l’estructura urbana del municipi. Així, es van censar tant els locals amb activitat comercial segons el tipus, i els locals buits. L’anàlisi SIG de les dades obtingudes va permetre identificar principalment tres eixos comercials que es corresponen als tres períodes de creixement de la ciutat. Per últim, es van proposar un seguit d’estratègies per donar resposta a les conclusions extretes de la diagnosi com l’enfortiment de la governança del municipi i, en particular, del sector comercial i els altres sectors relacionats (productors, cooperatives, serveis municipals, universitat..) per generar sinergies i projectes innovadors públic-privats i públic-cooperatius; potenciar la ciutat de proximitat i el comerç local i les seves externalitats positives a nivell ambiental, social i econòmic; i potenciar el sector turístic de caps de setmana i d’estiu mitjançant el desenvolupament d’activitats culturals.

Es van produir dos tipus de resultats, per una banda, l’elaboració de l’informe del Cens amb l’anàlisi i la proposta d’estratègies; i per l’altra, un visor online obert de l’activitat comercial en planta baixa a partir de la base de dades SIG que permetés facilitar l’atracció de noves activitats econòmiques.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics només. Pot obtenir més informació o canviar posteriorment els ajustos en la nostra Política de Privacitat. View more
D'acord